Görele'de doğdu. Güzel Sanatlar Akademisi'ni bitirdi. İki yıl da Paris'te eğitim gördü. Yurda döndükten sonra, Akademi'nin Resim Bölümü'ne öğretim
üyesi olarak atandı. Bu görevi, ölüm tarihi olan 1975'e kadar sürdü.
Şiir Kitapları:
Yaradan'a Mektuplar (1944),
Karadut (1948),
Tuz (1952),
Üçü Birden (1953),
Dördü Birden (1956),
Karadut 69 (1969),
Dol Karabakır Dol (1974),
Yaşadım (1977).
"...dizginlenemeyen bir coşku, bir yaşama sevinci ve renkler; bir de halk sanatının masal, şiir, deyiş, resim vb. her türüne karşı aşırı bir hayranlık. Bu dört öge çevresinde kurulmuş, ortalama şiir okuyucusunu hemen sarıveren, uzun süre akıldan çıkmayan, her vesileyle anımsanan bir şiirdir Bedri Rahmi'nin şiiri. Ne var ki, O'nun şiir çizgisi, içinde yer aldığı Orhan Veli kuşağının öteki şairlerininkiyle benzememiştir.
Biçim sorunu üzerinde fazla durmadan, bulduğuyla yetinerek yazmıştır. Bugün Yaradan'a Mektuplar'ı, Karadut'u, Tuz'u açtığımızda birçok şiirin
eskimiş, okunmaz olmuş olduğunu görüyoruz. Özensiz, çalakalem yazılmış olmalarından.'' (Mehmet H. Doğan, 1975)
üyesi olarak atandı. Bu görevi, ölüm tarihi olan 1975'e kadar sürdü.
Şiir Kitapları:
Yaradan'a Mektuplar (1944),
Karadut (1948),
Tuz (1952),
Üçü Birden (1953),
Dördü Birden (1956),
Karadut 69 (1969),
Dol Karabakır Dol (1974),
Yaşadım (1977).
"...dizginlenemeyen bir coşku, bir yaşama sevinci ve renkler; bir de halk sanatının masal, şiir, deyiş, resim vb. her türüne karşı aşırı bir hayranlık. Bu dört öge çevresinde kurulmuş, ortalama şiir okuyucusunu hemen sarıveren, uzun süre akıldan çıkmayan, her vesileyle anımsanan bir şiirdir Bedri Rahmi'nin şiiri. Ne var ki, O'nun şiir çizgisi, içinde yer aldığı Orhan Veli kuşağının öteki şairlerininkiyle benzememiştir.
Biçim sorunu üzerinde fazla durmadan, bulduğuyla yetinerek yazmıştır. Bugün Yaradan'a Mektuplar'ı, Karadut'u, Tuz'u açtığımızda birçok şiirin
eskimiş, okunmaz olmuş olduğunu görüyoruz. Özensiz, çalakalem yazılmış olmalarından.'' (Mehmet H. Doğan, 1975)